Reklama

Hlasování

NICM newsletter

Zůstaňte informováni o našich nejnovějších zprávách!

Facebook facebook: NICM

YouTube Youtube | Flickr Flickr | stream.cz stream.cz

Navigace

Malé změny v jídelníčku mohou mít velký vliv na zdraví i váhu

17 Květen, 2010 - 10:20
| Vytisknout Poslat odkaz e-mailem

 Méně je někdy více. To platí i v jídle. Radikální dietové programy totiž většinou problémy s nadváhou nevyřeší. Proto je dobré při regulaci hmotnosti dělat i drobné změny, které však mají na zdraví i váhu větší vliv než radikální diety.

Týmy výzkumníků na univerzitách v Oxfordu a Liverpoolu porovnávaly stravovací návyky a úmrtí na srdeční choroby u jedinců ve věku 25 až 84 let. Srdeční choroby patří mezi největší zabijáky v Británii a 270 000 lidí ročně postihne srdeční záchvat. Často je na vině právě obezita.

Řada lidí chce se svou nadváhou něco dělat, a proto mnohdy drží dlouhodobé či drastické diety. Razantní řešení pomocí složité diety ale nemusí být podle odborníků to nejlepší řešení.

Například snížení obsahu soli v jídle o jeden gram, větší přísun ovoce či menší konzumace nasycených tuků mohou mít větší vliv na snížení hladiny cholesterolu či krevního tlaku než například Atkinsova dieta, která má čtyři 'fáze' a je založena pouze na jídle bohatém na proteiny.

Bez soli to nejde, nadbytek ale velmi škodí

Je známo, že nadbytek soli zvyšuje krevní tlak, nasycené kyseliny a takzvané těžké tuky, které se vyskytují například v koláčích, sušenkách i hotových jídlech, poškozují krevní cévy, čímž se rapidně zvyšuje riziko vzniku krevní sraženiny, která může být příčinou srdečního záchvatu či mrtvice.

Průměrná denní výše příjmu nasycených tuků je 30 g pro muže a 20 g pro ženy, u žen je to nad 5 g.

Zprávu vědci prezentovali na výroční konferenci American Heart Association v San Francisku, uvedl server Daily Mail.

 

Více informací a zdroj naleznete zde

Pro NICM zpracovala Natalie Jogheeová, DiS.